Ir al contenido principal

Homenatge a Isidoro diada Africa! Juvencio S Esono Portaveu Moviment Panafricanista Barcelona

 

Homenatge a Isidoro Moreno


Visca Isidoro Visca Africa!



                                                                                               Juvencio S Esono Nguema                                                                                              Portaveu del Moviment Panafricanista  Barcelona

 

UHURU camarades!

  Felicitar a tots per aquest dia nacional d'Àfrica, perquè nosaltres com aquell home diví, grassonet i baixet que va venir de Kingston, Jamaica en 1914 creiem en una Àfrica, una sola nació.  Tots els panafricanistes ens sumem eufòrics, alegres i entusiasmats al proper homenatge que amb motiu del dia de l'alliberament africà, des del Moviment Panafricanista brindarem amb tot mereixement al professor Dr. Moreno. Isidoro és un camarada que s'ha destacat durant més de 4 dècades per enfrontar una acadèmia racista que negava i ens nega als negres la nostra contribució històrica a més de 700 anys a la construcció del Moviment Polític i les organitzacions socials d'alliberament a Andalusia i el resta de l'Estat espanyol. Davant d'aquesta acadèmia silenciada, eurocentrista que tem parlar de reparació per segles d'esclavitud que busca pegats per no parlar de l'acumulació primitiva, Malcolm x o Winnie Mandela. Una esquerra caviar, incapaç d'aixecar-se contra la dictadura feixista cirminal dels Obiang a Guinea Equatorial però està obsessionada amb El Negro de VOX o salvar Ucraïna, amb mostres de solidaritat que mai hem vist cap als negres que viuen aquí a Barcelona, ​​Madrid, Sevilla, València, Almeria, Córdoba o qualsevol capital europea. Ara pretenen seguint els dictamines del neocolonialisme OTAN i la sisena nit invicivilitzar les lluites africanes. És una societat que necessita reinterpretar la història en clau afrocentrada. mentre els negres moren diàriament al mar, tarajal a la tanca de Ceuta o que veu a les nostres manifestacions un atac als seus cels. Això no és nou és el que corria en 1400 quan un grup de valents militant negres a la Sevilla de llavors arts dels titubejos dels progres de llavors anomenats abolicionistes i després afrancesats. 

Com mostra la pel·lícula de Los Negros, es van armar de valor i van fundar la primera organització politica negra legalment reconeguda i establerta de la història d'Espanya. La Germandat dels negres per lluitar per les banderes que heroicament el moviment negre aixequem 630 anys després: llibertat, independència, pa, justícia, papers, autoderminació i Poder Negre. Aleshores com avui hi ha i hi haurà valents militants que com Isidoro Moreno usin la seva ploma i des de l'acadèmia racista tanca més enllà del mer anti racisme de slogans (ni fu ni fa) per ser panafricanista, garveyista ser cimarrons, comprometent-se en circumstàncies molt difícils amb el combat per una narrativa panafricanista, anticolonial i afrocentrada.

Des d'aquell assalt a l'ambaixada de Sud-àfrica a Madrid a l'abril del 1986 integrat per heroics combatents de MALEVA i PSEUG, al comandament del Dr. Marcelino Bondjale, acció heroica que va donar origen al Moviment Panafricanista. En aquestes quatre dècades alguns dels èxits o avenços aconseguits així com la permanència i expansió internacional de la pròpia organització, hagués estat molt difícil sense la contribució rigorosa i afrocentrada del professor Dr Isidoro Moreno, que avui s'ha portat al cinema ia qui avui. dia de l'alliberament africà – els cimarrons homenatgem.

Des d'aquí des de Barcelona, ​​m'hauria agradat estar allà a Madrid amb tota la militància, estic convalescent a l'hospital. i des del record dels germans africans caiguts i cremats en un incendi a Gorg Badalona, ​​ja fa gairebé 2 anys, faig una crida als negres que estudiem i defensem l'obra d'Isidoro, ja que un poble oprimit com el nostre que no coneix la seva història és com un arbre sense arrels: mor. En nom dels panafricanistes catalans, em sumo a aquest històric dia d'Àfrica als homenatges a aquest gran afrodescendent andalucista que és Isidoro Moreno, com va dir el germà Abuy Nfubea: Isidoro ha traspassat els llindars de la història del panafricanisme al món hispà. I aquesta és una garantia de victòria

 Uhuru!

Visca Arcelin !

Aluman dóna chini Osu!

 Fins a la victòria sempre

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte