Ir al contenido principal

Visca Mali lluire i panafricanista! Juvencio S. Esono *

 

Visca Mali lluire!                               Ni Franco ni cfa

"Cal militar i ficar-se la sorra o al camp i deixar d'estar a les tarimes ia les cadires de la llotja, pèl Afro, folklore, Instagram,  carnaval etc avui som part del problema, però siguem també part de la solució com diu Bob Marley a la seva cançó Zimbabue totes les persones ha de dir el seu destí, nosaltres som aquí a plaça Catalunya perquè hem decidit lluitar per alliberar Mali.  "

Juvencio S. Esono *                                                        

Uhuru!                                                                         Bona tarda 

Al nostre darrer congrés Saragossa 2019 adoptem una resolució de la ponència política NI FRANCO NI CFA allà vam dir que els facin els dirigents corruptes colonialistes africà, ho hem de fer els pobles i aquí estem, que és part de la nostra línia política estratègica radical o cimarronatge. Com a conseqüència d'això el 2019 celebrem la històrica assemblea general de panafricans Barcelona presidida pel Dr. Mbolo Etofili Luis Alarcón, on vam triar coordinador al Kwame Ondo i la tasca del qual va ser exemplar a Barcelona  en què ens vam asseure amb el llavors president Torra a negociar la reparació negra per esclavitud. Unit a diversos seminaris amb teòrics i dirigents de la IV internacional Sobre Winnie Mándela amb el llavors portaveu nacional Mba Bee, i sobre Franco CFA Senfo Tonkham d'Alemanya. Sota aquesta estratègia de reparació encapçalem al costat d'altres companyes de la plataforma 12 octubre a la marxa anticolonial a l'estàtua de Colom. Portem la campanya a Madrid amb una exitosa concertació davant de l'ambaixada de França per exigir l'alliberament de Kemi Seba pres llavors al Senegal. Al febrer 2020 vam reunir la comunitat africana més de 730 abans de la pandèmia per a la conferència de Kemi Seba amb la benvinguda del president Abuy Nfubea, la traducció del coordinador de foixa Castro Nguema. Els Panafricanistes de BCN obsequiem amb un sopar a l'organització germana Urgències Panafricanistes a Hospitalet que va ser presidida per Maaba Nguema, amb la direcció catalana al complet.

GORG NO OBLIDEM

A l'abril maig la campanya ni Franco ni CFA va continuar en ple pandèmia amb les mobilitzacions per Floyd a la plaça Sant Jaume, vam internacionalitzar la campanya després de l'incendi de Gorg Badalona. On van morir 5 germans i diversos ferits vam denunciar a la comunitat internacional l'exigència a Ada Colau, Albiók i la generalitat reparació “les vides dels africans ens importen” el que va tenir molt a veure en l'èxit de les jornades Panafricanista Barcelona Alfonso Arcelin el 2021 amb la participació de diferents delegats internacionals. Com: Glenn Watson Londres GAC, Moises Nvumba Londres Ràdio veu dels sense veu, Nila de Aguiar Equador o Sista Shanice de Gàmbia.Paral·lelament a això vam fer una tasca de pedagogia per explicar a l'opinió pública a nivell de la IV internacional Panafricanista el paper del cop d'estat de Mali. Des d'aquesta coherència per donar continuïtat i implementar aquell històric consens, visió, generositat i lideratge del president, truca'ns a sortir el dia 22 a marxar en protesta pels carrers de les principals ciutats d'Espanya com Barcelona, ​​Saragossa, Logronyo i Madrid el 29 Gener, no es tracta d'una mobilització sense més tipus Floyd ja que entenem que les sancions de CEDEO són ​​part més d'unes polítiques generals neocolonialistes per annexionar-se les riqueses de Mali ( coltan, cobalt, petroli, or, població, mà d'obra migrants etc Com veieu hem fet una gran i difícil feina, que ningú us enganyi

CRED PANAFRICANISTA

Dit això m'agradaria explicar aquí la naturalesa de la nostra reivindicació avui i el desenvolupament d'aquesta manifestació aquí a Barcelona va ser molt important per la quantitat d'africans que van participar molts africans especialment la majoria units pel sentiment panafricanistes sent convocada a més de Moviment Panafricanista, associació de Mali,  coordinadora associació de Senegal a Catalunya, associació de Burkina, i altres associacions aquí a Barcelona. El nostre missatge és clar, NI FRANC NI CFA, és una moneda que ens ha empobrit, imposant-nos, les pasteres. Com a coordinador estic aquí encapçalant la delegació del nostre del grup del Moviment panafricanistes, juntament amb els meus germans de la direcció: Castro, Isabel, Ediandro, Mamadou, Adama i altres camarades militants de base i germans participants del nostre moviment. M'agradaria deixar clar que jo com Garveyista estic molt orgullós que els germans de diferents llocs d'Àfrica malians, Burkina, mauritans, guinencs, ivoirien, nigerians, Afrocolombians, brasilers, gambians, hagin acudit a la crida i participin en massa en aquesta lluita perquè a la nostra reivindicació no és una lluita individual.  Com sempre diu el Dr Abuy Nfubea, és una lluita que nosaltres hem de fer junts i donar-nos suport entre nosaltres i per això cal treballar per enfortir l'organització d'avantguarda ja que els mitjans tv internet no t'explica que el que passa avui a Mali és el mateix que està passant a la resta de l'Àfrica del Franco CFA. Nosaltres no només hem de donar suport a tota aquesta lluita per reparació sinó liderar-la perquè no acabi sent poder blanc en cares negres i cridar al compromís actiu Reial, és a dir a militar quotidianament i afiliar-se atots els nostres germans. 

BARCELONA RESISTEIX

Com a coordinador a Barcelona convido els joves i dones negres especialment: que interioritzin com jo vaig fer que aquesta lluita és nostra i hem de militar com ho han fet els nostres avantpassats, és a dir Cal militar i ficar-se a la sorra o al camp, amb cap i saber i fer ús dels nostres drets, i deixar d'estar a les tarimes ia les cadires de la llotja per escenificar algun fanatisme, superior al carnaval del Brasil i faules.Insisteixo que estic molt orgullós de tot el que veig avui en aquesta manifestació, la passió per Àfrica, la gent emprenyada, la massa de gent, les persones que participaven i això doncs em fa sentir-me molt responsable com a dirigent panafricanista. Per tant com diu Baldw Lumumba, i aquí el que nosaltres us convidem és militar que els joves nosaltres que som el futur d'aquest continent que comencem a aixecar a unir-nos sense mirar de quin país ve cadascú perquè aquí no es mira del país que ve cadascú aquí es mira que som negres. Com va dir: Pether Thos “no Matter where you from if you are black man, you are African. Com sempre diu el nostre líder Abuy Nfubea, Àfrica és nostra, les seves solucions són la nostra, no només els seus problemes. I això implica compromís ens afecta a tots i resoldre aquest problema no és obligatori, però sàpiguen que ho hem de resoldre tots junts, i la nostra responsabilitat és polititzar el conflicte negre, ja n'hi ha prou de folklore. Però avui faig una crida a la unitat temàtica, a la manifestació estàvem parlant el mateix idioma Afrocentrat. Significa que, els negres volem viure bé, tenir aquesta llibertat que ens priva babilònia i el seu sistema, però si no enfortim les relacions orgàniques en lluita com va fer Marcus Garvey el 1914 amb la UNIA-ACL, l'amo usarà els esclaus músics i per trencar el kilombo i arrabassar-nos la narrativa. Per això no importa en quina mesura,

PROCES  NEGRE

Hem de ser part del procés polític per la llibertat. Si és Panafricanista millor per això jo com a panafricanista, convido tots els joves negres de tot el món que sàpiguen que tenim una segona oportunitat per poder parlar dels nostres temes per tenir espais culturals propis o ens podem organitzar i parlar de les nostres coses què significa llegible del racisme de la discriminació de la desigualtat de la violència de gènere que hi ha de tot el que passa entre els éssers humans o sigui sense mirar el continent ni dos ni res estem parlant sobre el tema dels éssers humans que tots tenim un dret de poder exercir i viure bé a qualsevol país del món sense mirar-te el color de pell per això la nostra lluita com a panafricanista és militar aprendre ser honest i sense buscar problemes amb la gent perquè aquí el nostre grup és un grup que nosaltres estem lluitant pels drets humans sempre tenim pau i treballar en equip amb disciplina, sens dubte, sense males enteses. Aquesta és la nostra línia de sempre. I convido tots els panafricanistes que estan o que m'escolten actualment en aquesta plaça, on estiguin que s'uneixin a l'acció per Mali, que no dispersin les forces publicant coses fora, creant milers de focus, doncs com deia Arcelin, nosaltres tenim un moviment que és internacionalment conegut. És a dir, per unir i donar el nostre suport tant a la gent d'altres associacions aquí presents a Barcelona, ​​per igual, perquè tot serveix per al bé d'Àfrica.

MILITÀNCIA I LÍNIA POLÍTICA

 La nostra línia política com a panafricanista és clara és militar exercir aprendre aquest esperit de lluita perquè tot pugui sortir bé i perquè els nostres fills els nostres nens en el futur que tingui aquesta llibertat que tingui més llibertat del que nosaltres hem tingut és dir que gaudeixin de feina de coses bones que nosaltres la nostra generació no hem pogut fer no perquè anteriorment els negres no vivien com ara hi havia molta discriminació aquí a Espanya jo me'n recordo que anteriorment els negres no podien sortir al carrer hi havia problemes de discriminaven però hi ha hagut molta feina a través del panafricanisme per a africanistes altres associacions que lluiten pels drets humans per això jo com a panafricanista jo demano perquè la lluita nostra segueixi endavant i que no mirem perquè una persona no pot militar es només no puc parlar-li que sóc pateixo racisme i no ho pots resoldre sol però potser si tu milites potser pots tenir suport de l'organització on tu m il·lites. Però no pots exigir als partits d'oposició o anys Panafricanista solucions quan vostè mateix no milita i només xateja fent turisme revolucionari. és a dir és com un partit polític no perquè tu no pots dir que sóc, els poso les piles i no participes en marxes, assemblees, reunió o debats a les xarxes malgrat tenir Facebook. La militància no és personal no pots tenir el teu mur de Facebook amb pallassada per no ofendre les dictadures africanes i després estar qüestionant els Panafricanistes, PP, CI, Kemi Seba, MAIB, CPDS, etcètera igualment aquests són companys d'armes, la nostra gent que estan en moviment perquè quan tu milites i tens problemes és moviment panafricanista combatiu a què es recorre al mateix temps que ens insulten no només aquí a Catalunya sinó a Múrcia, Madrid, Saragossa, Almeria, Bilbao, Navarra etc....

EL ESPIRITU DE KAREBA VIVE 

Tal com assenya la l'obra Afrofeminismo:50 años ..., un llibre per cert que heu de comprar: la nostra contradicció fonamental no està amb els activistes i polítics que van a la presó per exigir les llibertats a Àfrica com el nostre camarada Kemi Seba, sinó amb aquesta classe intel·lectual alienada col·laboracionista amb el règim. Majors que no són nibors, sinó profundament envejosos que davant del seu fracàs i incapaços d'unir i mobilitzar a ningú, els corroeix l'enveja i confonen l'enemic, atacant la pedagogia crítica pròpia dels veritables intel·lectuals a qui, emulant els dictadors que diuen combatre , ens converteixen en els seus enemics. Urgeix actuar a favor teu no en contra tu com sempre hem fet. Tinc fe a la joventut Afro i espero que molts joves africans deixin de xatejar i tornin animar-se per militar i assumir la direcció, cometre errors i encerts: participant, no només quan hi ha una crida com aquesta, perquè això que avui veiem que passa a Mali , ia Ogsayefo Nkrumah, ho va definir: i es diu neocolonialisme. També està passant al Senegal, Burkina, Camerun, Costa d'Ivori, Gabon, Bissau, Brasil, i Guinea Equatorial on arrosseguem una dictadura de mig segle sostingudes pel colonialisme europeu. Nosaltres els Panafricanista diem clarament que necessitem un canvi radical democràtic, que els pobles ja estem sent robats i saquejats a qualsevol país d'Àfrica, però nosaltres som Cimarrones i sabem que els lladres tens enormes col·laboradors que les dictadures africanes. Per tant, com Marcus Garvey ens va ensenyar hem de qüestionar abans que res l'elit negra alienada i estar atents als molts camarades blancs que amb honestedat, lleialtat, objectivitat i compromís lluiten i se subordinen als nostres projectes llibertari Panafricanista. Aquests germans revolucionaris blancs que avui ens acompanyen tenen un roll molt important en solidaritat amb la nostra organització i la revolució del Black Power.

DEMOCRÀCIA

  Si els líders Panafricanistes no fossin desacreditats i finalment assassinats per França i occident, ( Malcolm, Aristide, Sankara, Rodney, Lumumba, Biko, Sabukwe, Unobe, Samora , Chokwe Lumumba, Solange Pierre ) guanyaríem avui a les urnes a Mali, Guinea, Camerun. Per això el nostre panafricanisme és democràtic que dóna el vot a les bases als pobles que no pretenem substituir l'Estat sinó armar les consciències del poble per estar vigilants del poder polític i convèncer els nostres pobles des de Black Power. Per això com va expressar Alpha Bondy, one Africa one nation, significa malgrat les nostres contradiccions, hem de defensar una unitat temàtica com a preludi a la unitat d'acció. Exercir els nostres drets sense mirar el país del món on som. L'Àfrica viu a cadascú perquè al final tots som africans i patim el mateix. És per això que com el dia d'alliberament africà a Múrcia va expressar Mady Cisse: la nostra lluita ha de ser en compromís militància i unitat temàtica, ser part de la solució global, la nostra sortida de la crisi ha de ser única perquè nosaltres per als nostres fills puguem continuar vencent aquesta batalla i per això només hi ha un camí: la lluita. Cal militar i ficar-se la sorra o al camp i deixar d'estar a les tarimes ia les cadires de la llotja, pèl Afro, folklore, Instagram, música al carnaval etc avui som part del problema, però siguem també part de la solució com diu bob Marley a la seva cançó Zimbabue totes les persones ha de dir el seu destí, nosaltres som aquí a plaça Catalunya perquè hem decidit lluitar per alliberar Mali. En fang diem: Aluman dóna chini osu!!! que significa, la lluita contínua.

visquin els pobles de Mali

Uhuru!


*Coordinador Panafricanistes BCN i membre del secretariat parmanent de la (IV internacional )


Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte