Ir al contenido principal

BARCELONA, ​​dia d'Àfrica 2021

BARCELONA ALD 2021

"La nostra relació d'afecte i compromís amb la història és amb aquestes dones i no amb altres actors ocasionals, aquestas són a la memòria pública de Arcelin, Khareba i Marcus Garvey".

Amb motiu de el dia de liberacio africana ALD 2021, vinguts de tots els racons de Barcelona, ​​l'adreça de l'Moviminto Panafricanista, van començar a omplir la sala d'el centre de "Capoeira Banzo de Senzala". No han importat els imponderables, ni les dificultats pròpies de l'covid.

Uhuru Afrika BCN

El Moviment Panafricanista de Barcelona va celebrar una reunió del seu Comitè polític, en el marc dels actes de el dia d'Àfrica, al centre de "Capoeira Banzo de Senzala", al barri, "La Sagrera" ​(Barcelona). 

El professor de www.malcolmgarveyuniversity.com el mestre Ediandro, es va encarregar de donar la benvinguda als participants, explicar el programa i coordinar les intervencions. 

Aquestes van començar amb una fantàstica exhibició de capoira a càrrec dels alumnes i professors de l'escola, seguida de la presentació de el llibre. "Nfubea, Abuy. (2021). Afrofeminismo: 50 anys de  lluites i activisme de dones negres a Espanya.  Espanya: Ménades Editorial". qui va retre un homenatge a les protagonistes de el llibre, és a dir històriques dirigents de el Moviment Panafricanista a Catalunya com Maaba Nguema, Nativitat demà i Martha Trujillo, dels qui Nfubea va dir "sou un exemple, vostès sou les millors, vostès heu estat les millors i vostès sempre sereu les millors"

L'acte va seguir amb el menjar cuatrismestral amb oltres member de la direcció  A la mateixa va assistir com a convidats honor a més de l'cofundador del corrent quarta internacional garveyista, el Dr. Abuy Nfubea, i lider de el moviment panafricanista en el conjunt de l'Estat espanyol. A primera fila hi havia els membres de l'actual Direcció Panafricanista a Catalunya, Kwame Ondo (Coodinador General) Castro Nguema (Joventut Foja), Adama Balde (Dones), Aitziber (Uhuru Afrika tv), Ediandro (vocal) DJ (Tarragona) Durant el dinar, el coordinador general va fer un repàs de les principals activitats que ha desenvolupat el Moviment des del comiento de la panademia.

Destaco el torneo de futbol Thomas Sankara al barri Vila Julia, coordinat per Castro Nguema, la campanya Ni Franco ni Cfa que el Moviment Panafricanista en tot el Estat, sense subvencions des de la nostra autonomia econòmica i per tant política amb recursos dels militants intelectuals i lluitadors, va portar a Barcelona como Senfo Tonkham, Kemi Seba a l'spai jovem de la fontana a mes de 650 negres. No em puc oblidar del exit de les mobilitzacionsi i les marxes antiracistes per Gorge Floyd juntament amb les diferents organitzacions a Barcelona. Vull subratllar l'enorme esforç amb presència internacional i els nostres militants en tota catalunya, de les jornades Alfonse Arcelin per consolidar el procés i línia política cimarron. I aquestes jornades van ser un abans i un després amb enormes debats, conclusions i anàlisi.

Dña. Isabel Osorio (Directora de formació i estudis) qui subratlla la inmportancia de la formació Panafricanista para la unitat tematica, davant el consum d'informació i dispersió. Per Juvencio Esono (Migració i Moviments socials), la campanya de denúncia i REPARACIÓ de l'incendi de Gorg Badalona, on van morir 22 germans negres, el desembre de l'anys passat, ha estat deterniminante per internacionalitzar la nostra posició en GAC Global Afrikan Congress, el que posa de manifest la importància de la militància, i confirma una vegada més que, cal militar i ser part de la solució i no només de el problema.

Per la seva banda, des de Galícia el responsable de comunicació estatal, de el Moviment Panafricanista d'Espanya, Mba Bikie va enviar un missatge de salutació als panafricanistas catalans subratllant i elogiant els cursos de formació de quadres, posats en marxa per la responsable de l'àrea de formació, la Secretaria de Formació, la profesora Isabel Osorio: "Des del començament de la pandèmia, aquests cursos de formació han estat importants formant els alumnes a nivell educatiu, nivell ètic i moral, lleialtat a la formació, continuïtat, unitat temàtica, i el rigor imprès en tots els treballs, ha suposat un impuls a la consolidació i cohesió del conjunt de l'credo panafricanista i els acords de congrés de Saragossa com a prioritat". Tots van coincidir en aquesta valoració.

Per la seva banda Dr. Abuy Nfubea "l'escola, davant els aventurers de la catarsi, xafarderies/congosa, dispersió i el negacionisme, per a nosaltres, el lideratge d'Isabel ens ha permès poder sumar a la militància, per no haver de renunciar a l'garveyismo com a defensa, dels drets dels negres i no acabar abraçant falsos referents d'internet".

En al·lusió a Maaba Nguema i Martha Trujillo, el Dr. Nfubea va dir mirant-les: "La nostra relació d'afecte i compromís amb la història és amb aquestes dones i no amb altres actors ocasionals, que són a la memòria pública de Arcelin, Khareba i Marcus Garvey".

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte