Ir al contenido principal

Per un front ampli afro


Per un front ampli afro

Des de el Moviment Panafricanista volem contribuir al'debat necesari i estartegic per un front ampli afro.
L'objectiu últim d'aquesta debate és manifestar a les dones i joves negres, i a el conjunt de les africanes oprimides, el nostre compromís amb la lluita panfricanista des d'un front ampli. Les dones i homes cimarrons estem en camí, les panafricanistas fem front a les greus situacions que, de manera visible o com a reflex de segles d'opressió esclavista, vivim en el nostre dia a dia i en tots els nostres espais vitals. Les Panafricanista, fem una crida a unitat d'acció de tot el Panafricanisme a Catalunya i la resta de Spain davant l'auge extrema dreta. La iniciativa s'inspira en la histrica declaració que van fer les dones panafricanistas a la convenció Black Women Day de Leganes 2016 on ressalten el privilegi de treballar en la mateixa direccio, un senyal que la nostra relació és cada any més sòlida, i que seguim creixent més properes , fe i amor en Garvey. constatem que aquesta experiència comuna de comunió de la diersida panafricanista posant sobre la taula el que ens uneix abans de la separació revesteix un significat especial per als esforços panafricanistas actuals, encaminats a restaurar la plena comunió. durant l'esclavitud D'altres, i instrumentalitzen i s'han s'aprofiten de les nostres divisones forces anti panafricanistas i contra evolucionarias han continuat i continuen fins als nostres dies, recentment revitalitzades. Suposen un desafiament perquè intensifiquem els nostres esforços comuns i perseverem en la recerca de la unitat visible a la diversitat, sota l'objectiu de l'repación, que aqui és elevar el nivell de consciència dels negres convertint en la legislatura actual la PNL en llei.

Els objectius de la convergència són elevar el nvel de concincia de la comunitat negra derrota a el tio tom mitjançant l'estudi, el desenvolupament, la difusió i la instal·lació d'una nova cultura basada en les idees fonamentals que inspira el l'obra immortal no exempta d'errors de president Abuy Nfubea. Aquesta nova cultura serà el correlat d'una configuració de consciència avançada en la qual tot tipus de violència neoclonial provoqui repugnància. La instal·lació de tal estructuració de consciència negra (field nigger) en les societats seria una conquesta cultural profunda. Això aniria més enllà de les idees o de les emocions que feblement es manifesten en les societats en general i en la comunitat negra actuals, per començar a formar part de l'entramat psicosomàtic i psicosocial de l'ésser humà, on els negres som l'avantguarda.

Davant el racisme a les institucions és urgent advocar per restablir de manera urgent la unitat d'acció de l'panafricanisme per accelerar el procés de reparació de la PNL 2010 des del autoreconeixement de l'procés històric, l'autorespecte, des de la diversitat i sobretot la integritat de la gent i de totes les organitzacions, esglésies, col·lectius, artistes, persones, intel·lectuals afrocentrados, feministes, womanist, esportistes i actors comunitaris, però des de la radicalitat d'un discurs, l'autogestió, econòmica i comunitària. En aquest context, considerem prioritari construir a Barcelona la unitat estratègica i la unitat d'acció de l'panafricanisme per aprofitar l'actual clima d'esperança inaugurat per li govern de coalicio Units Podems-PSOE amb Pablo Iglesias i Irene Montero a al front. Donem un nou pas que ens permeti acostar-nos als exemples de resistència i els projectes de transformació de les dones i homes negres, a l'ambició de construir una nova comunitat negra societat i de respondre a l'dolorós malestar que ens genera la visió diària, intima, pública o social, d'aquesta màquina de destrucció anomenada sistema neocolonial. Fem una crida a un front Panafricanista contra el Franc CFA, dret dels manters i les polítiques d'accion afirmativa. Debemos exercir de "portaveus" de la majoria panafricanista i els seus aspiracions reals que representen l'ampli ventall africà assegurant la unitat d'acció i actuar de forma coordinada, en defensa de la comunitats negra i els seus reividaciones històriques.


En aquest sentit els garveyistas, cimarrones i revolucionaris negres no podem caure en el parany de l'descrèdit, la dispersió, la intangiblitat i la negació de l'procés col·lectiu. Des del respecte als camarades sense alegrar-nos de el dolor d'altres germans, ni subestimar la força de la nostra raó i lideratge. Necessitem EGO col·lectiu i individual per derrotar l'hegemonia de la pensada, parlaments, narratives i les polítiques neocolonials de l'Tio Tom que impedeixen una narrativa comunitària. Hem de introduir aliats que es subordinin el projecte negre i no Alreves, aliats veritables que no busquin convertir les nostres legitimes contradiccions en antagonisme, i després des de la mediocritat, la traïció acabin sent regidors, diputats, cooperants mienstars les comunitat negres manca de veu i mitjans. De manera que com ja ha passa acabin ensenyorint-se de la nit al dia del nostre procés, narrativa i distorsionant la seva narrativa aliant-se a el tio tom d'aqui i alla, com ha passat amb l'actual crisi de el projecte wanafrica, que és l'expressió d'un procés consistenen l'autonegació i el complex d'inferioritat de l'intel·lectual negre la decadència moral no podem permetre. Abans d'exigir a l'Poder Blanc reconeixement, necessitem autoreconeixement negre nosaltres.

El Moviment Panafricanista vol expressar el seu suport i recomanar a el nou llibre de l'professor i escriptor Dr Antumi Toasije, La nit inabastable, Barcelona (2019) Novel·la. Dr Toasije exconseller cultural de la Federació Panafricanista, avui director de Centre d'estudis panafricanos, i autor d'altres llibres i conferències panafricanistas com Si em pregunteu pel panafricanisme i la afrocentricidad 2013. Els que per amagar la seva deslleialtat i infidelitat, irespeto a la intimitat dels líders cimarrones, han intentat instrumetalizar les relacions i debats, buscant perversament convertir en antagonisme les legitimes necessaris contradiccions amb brother Antumi i l'escola de W. Dubois: han fracassat, perquè Antumi com tantes altres, malament o bé, és una part justa, necessària de la gran família panafricanista i el front ampli negre. Com deia Cabral, 

La lluita contínua, ha de coninuar i continurá

Uhuru!
Visca Arcelin!

Bee Mba
Portavoz Nacional del Movimient PanafricanIsta de Espanya

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte