Ir al contenido principal

Dia d'Alliberament Áfricá Barcelona2019



 African Liberation Day 
Diada d'Alliberament Áfricá
Día de Liberación Africana 

Sábado 15 Junio Barcelona Spain
Casal Pou de la figuera Carrer Sant Pere Més Baix, 70.  Metro: Jaume I - Arc de triunfo


conferencias, artesanía, lucha, stand, gastronomía, libros, música

" El procés Africà en defensa del Feminisme 
i L´unitat temàtica"

UHURU!

Un any més des de 1993, l'espai dels moviment negres autodetermiandos de base, militants cimarrones, progressistes afrofeministas i revolucionaris de Barcelona que ens reconomos en el credo panafricanista, celebrem el dia nacional d'alliberament africana, instaurat per l'honorable Marcus Garvey en la Convenció UNIA-ACL de 1920 a Harlem NY i assumit el 1963 per l'OUA, a iniciativa del Nkrumah, Ben Bella, Selassi i Sekou Touré. Quan un 25 de maig de fa gairabé 30 anys, el Partit del Panteras Negres  va cridar a defensar al Dr Arcelin suposava indubtablement un acte de rebel·lia; avui "del procés Africà en defensa del Feminismo i L´unitat temàtica  " Sota aquest lema convoquem aquest any el dia que no és una festa mas ni un espai per la dispersió ni de afropessimisme ni intengiblitat sinó d'afirmació fanoniana, commemoració compromis i reivinidicació política per la unitat i alliberament dels fills dels que van construir les piramides. Es una data per  la  lluita, esperança i convicció com Cabral sempre deia, en la victòria.

Aquest dia d'africa té una especial importància ja que complim 50 anys d'activisme de dones negres a Espanya. En termes feministes es troba en el context d'opressió afro generalitzada per la racisme institucional, crisi del capitalisme i l'empobriment econòmic de la comunitat i famílies africanes; no només a la ciutat comtal, sinó en el conjunt de l'Estat espanyol. Per això segueix sent un dia de autoreconociment del procés de lluita negre dels que Malcolm x, deia "negres del camp" i no hem avergonyir d'això. Com va afirmar la Martha Trujillo en el IV congrés panafricanista: "va ser un general africà negre, Amilcar Barca, el fundador d'aquesta ciutat: aqui sempre hi ha hagut i hi haurà negres i lluita africana el llegat és el de nostres mares i àvies que mai van acceptar el relat de conquesta ni el somriure del i la seva tios tom: donas referenst  que van fundar Ewaiso, Tam-Tam, Ràdios veu d'africa, wanafrica, In Action, Escola de la filosofia africana, AEJGE,  panteres Negres -fojah, lukum Taka, Cal Àfrica, negre de Banyoles, Dr. Arcelin, OEUA ... i malgrat els intents de desvirtuar la veritable essència d'aquest dia, tenim la responsablitat de defensar aquesta referència com a front de lluita el procés constitueix l'esperit del dia d'Àfrica, i no podem trair-la. Només des de la defensa d'aquest procés i llegat, conquistarem la unitat temàtica de la qual parlarom Mariam Makeba i Thomas Sankara. Aquest dia d'Afrika ha de ser el reflex de l'augment de la nostra consciència política i espiritualitat afrocentrada des de la defensa de la epistemologia Negra. L'expressio associativa africana ha d'estar al centre del creixement;  som les asociacions les que defensams a la comunitat, obligant a l'Estat Tio Tom a crear consolats a Catalunya o protestant davant els crims de Desire, Idrissa Diallo, Samba Martin, More, Aliu Djob. I com deia el gran Ferran Iniesta, sense anàlisi històric, no hi ha anàlisi polític.


Per tot això és molt important que amb l'pau, força i alegria las veus de la resistència  panafricanista de Barcelona siguin nítides i no es confonguin i es sentin ben forts enderrocant els murs i tanques de Ceuta i Melilla, Lampedusa o Mèxic. 
Hi haurà intervencions i activitat política d'activistes líders africans potents, amb un missatge de l'alt comissionat ONU per al Decenni afrodescendent ECOSOC, alternada amb balls i concerts de música Hip-hop, reggee, estand o gastronomia. El més important és la gent és doncs una oportunitat d'ajuntar-nos per celebrar la nostra voluntat de no acceptar l'esclavitud i compartir-aquesta voluntat amb gent afí, amics la resta dels barcelonins. Hi haurà un record especial al Douda nostres germà i camarada i lluitador del sindicat de manters per la seva gran trajectòria de compromís i amor a la vida i el poble afro. Es una data no només per elevar la informació i documentació del procés als més joves, sinó la consciència de sentir-nos orgullosos des de l'amor, l'alegria i afinitat dels èxits conquistats des del Kilombo, com va ser: l'enderrocament de l'estàtua d'Antonio Lopez, la PNL 2010, la denúncia sobre esclavitut negra a Líbia, la victòria de Julius Malema en Azania, resposta a l'assassinat de Mbaye, la vaga feminista del 8 de març o la visiblitat de la literatura africana, l'homenatge a la mes eminent de les nostres heroines alliberadores Winnie Mandikizela Mandela així com el record especial de totes les dones africanes que a l'Estat espanyol han estat assassinades pel violència sexista . Totes aquestes són victòries realitzades des de l'espiritualitat llibertària i combativa del Dia de d'alliberament Afrika

Benvinguts al DLA 2019 


Uhuru! 

Visca Arcelin!
Amandla Nguewetu! 
A lutta sempre continua



Programa 

11:00 h Acreditación café música

11: 20h Música:

Documental XIII aniversario PNL 2010 

MÚSICA Mista o y Blass HIP-HOP

12: 30 Apertura, Presentación y bienvenida; Barry Mamadiu

12:45h h CONFERENCIA
1. One Africa One Nation: ¿Que es y que significa ALD el día de liberación Áfricana ? Proceso origen, epitemologia y concreción. 

Abuy  Nfubea + Gerardo Pisarello

Presenta y modera: Jefrey Pans 

13:45h comida 

14:50h-15:50h I SESIÓN PLENARIA
Black Women Day 2019 Las mujeres ayer y hoy sujeto político en la vanguardia por la autodeterminación y liberación global  africana. Respuestas cimarronas al decenio afro descendiente 

Vanesa
 Perla
Liliana Castillo
Naty
Ragna Paiser

Modera:

16:05 h-17:05h II PLENARIO
De las pateras a los CIES pasando por el Franco CFA: La dependencia neocolonialismo; sociopolitica, cultural, dictaduras, y crisis de la élite

Lamin o Douda +Mr 0 + Yousra Touri Moansouri +Sarjo + Babou

Modera:

17:05h - III PLENARIO
El/la Negr@ en la geopolítica mundial: ¿que puede hacer el/la african@ para salir del agujero?

Thierno Hamidou Cham
Castro Nguema
Lwenkan Ogsayefo
Marius Makon
Barry Mamadiu

18:15 h  clausura y conclusiones




Speakers


Marius Makon 
Actor, político y activista PanAfricanista. Primer líder negro candidato la alcaldía de Barcelona municipales 2019  Partido por un Mundo Más Justo

Yousra Touri Moansouri
Educadora social y activista en Soroll Femini colectivo feminista de mujeres migradas

Thierno Hamidou Cham
 pte Asociación Kundara 

Liliana Castillo
  Coordinadora Mujer  FVGEV, Confundadora de IRA-España, militó en FOJA-Madrid Es directora de la Cumbre mundial mujeres africanas, negras y afrocaribeñas 2019 ECOSOC ONU Nueva York Licenciada Psicólogia UCM

                                                                 Fatou Secka
                                             Presidenta de asociación EQUIS-MGF


                                                                       Jeffrey Pans
                 Activista panafricanista: escribe en las revistas Afrofeminas, Africanidad 
                 y Negrxs Magazine. Realiza una investigación sobre El Panafricanismo en España
                                      
Yast Solo
 Artistas, músico, pintor, rapero y escritor. Histórico militante el Panteras Negras, FOJA y el Movimiento afroespañol. Fundador de APN, templo Afro y la galería Madrid Afro. Es autor del "Arte de la Interpretación Interactiva"

Mba Bee Ncham 
coordinador de Panafricanos FOJA Canarias. Asociación Sociocultural de Ecuatoguineanos. Psicólogo social y comunitario y experto en gestión de la diversidad, máster en DDHH Democracia y Globalización.

Grad Cast Nguema 
Pte FOJA Catalunya y corresponsal de Uhuru Afrika tv Barcelona  Activista Panafricanista por los DDHH. Director del mundialito fútbol africano de Barcelona miembro de la ejecutiva Nacional.

Ragna Paiser
 Dj Panafricanista Rastafari y promotor Periodista Federació  Panafricanistas Barcelona. Miembro de la ejecutiva Nacional.
Maaba Nguema  
Miembro Comité Central Panteras Negras 1996-1999, dirigente de  cofundadora de OEUA 2000-2003 Actualmente milita en Panafricanos FOJA Barcelona miembro de la ejecutiva Nacional.

 Mister O
 Artista y rapero militante de FOJA Barcelona. Declarado por la Uhuru Afrika TV, 
el rapero notiotom mas influyente de todos los tiempos (Premio Emilio Castelar 2019)

 Lamine Sarr
 Sindicato de Manteros de Barcelona

Nata
Babou  Asociación Burkinafaso


Lwenkan OGASAYEFO
Radio voz de Afrika, expresidente FOJA, artista y tertuliano de Uhuru Afrika tv  

Blass
 Artistas Reparos Militantes de FOJA 

Barry Mamadiu 
Presidente Federación asociaciones de Guinea Conacry en España 

sista Lillian:
  Directora de colectivo 1st Africana Magazine

Gerardo Pisarello: 
2 teniente alcalde BCN vicepte mesa Congreso y diputado

Vanesa


Perla
Organitza:
Federació Associacio Guinea Conacry, Asociació Democratic de Gambia
Federació Panafricanista de Catalunya- Uhuru Áfrika tv- FOJA-Barcelona, 
Asociación Equis-MGF- Sindicato Manteros 










                                                            Colaboran
                    Federació Koundara  Asociació Burkinabe Federacio Amanecer Áfrika, 



Coordinación ALD 2016 Barcelona Barry, Sarjo y Thiam

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte