Ir al contenido principal

¿PORQUE LA PLAZA ALFONSE ARCELIN? Seminari de formació sobre la Reparació Negra

¿PORQUE LA PLAZA Dr. ALFONS ARCELIN? Seminari de formació sobre la Reparació Negra  Seminary on Black Reparation              BARCELONA 19 juliol  16:30 -21: 00h.

Benvolguts amics  

Des Moviment Panafricanista FOJA, Fundacio Vida Grup ecoloxic verd, el comité espanyol d'Reparació negra d'Arcelin
i el grup del Dèceni afrodescendent 2014-2024Us convoquem a una nova edició de www.malcolmgarveyuniversity.com, el seminari de formació de quadres sobre la reparació negra, i està dirigit el seminari està dirigit a líders i col·lectius de la comunitat negra, LGTB, migrants, gitanos, llatins, artistes, esportistes, intel·lectuals, panafricanos, dones i immigrants de Barcelona. Es un grup de traball preparatori de les jornades de Reparacio negra de Septiembre 2017. Les jornades van ser inagurades el 1993, pel Partit dels Panteres Negres i Dr Alfons Arcelin davant el museu de Banyoles.

Quina és el significat i l'intenció darrere de la "reparació"?
 Significa reparar el dany, restaurar, transformar un poble o un grup que han estat eliminats i han perdut estatus i posició a la comunitat mundial com a resultat de l'injustícia històrica i contemporània. Poner una sola figura en ella és banal. Alguns han posat el cost en trillones d'euros però encara estem tenint en compte el dany fet i les pèrdues que han sofert la pèrdua de la terra, la destrucció de les nostres llengües, la pèrdua del medi ambient de la ciutadania, del patrimoni, de l'abundància i De la autoestima afro Tens que fer una avaluació completa de què va passar des de l'acció del present. Si anem directament a la quantificació de diners, perdrem el potencial de les reparacions per transformar de veritat la nostra realitat i reposicionar el negre en el món central. Les nostres institucions encara no són suficientment fortes, de manera que qualsevol diners que obtinguem ens retornarà directament degut a les nostres actuals patrons d'excessiu consum d'immobles, tiotomisme, ONG, dictadures tio tom, IMF i dependència de productes i serveis no africans. Què és un crèdit econòmic del FMI, quan altres controlen la teva moneda? Exemple franco CFA. Els negres en kemet Egipte creem piràmides i vam ser poderosos davant l'invent del diners. La part fonamental és el que hem de fer per nosaltres mateixos. Si ho fem per si mateixos vindran corrent per donar-nos reparacions financeres. Però hem de dir bastant! Tenemos que començar a comerciar entre nosaltres mateixos començar a construir juntes i estimar-nos uns als altres, i nosaltres mateixos.
Arcelin en primeras jornades reparacio negra 1993 


Molt important: el seminari no és res de nou ni abstracte, ni bon rotllo, tipus: cursos decoloniales de la UB i tot això: La nostra vocació es la de fer un tipus de treball polític que rep el nom de Formació Teòrica per a les militants. La concebem com un estri imprescindible per fer avançar la lluita pel panafricanisme i reparacion . No en el sentit tancat i aïllat propi de la divisió del treball que el Tio Tom practica, sinó per facilitar que les persones militants accedeixin a la comprensió de les lleis objectives del desenvolupament social del seu identidad kemitica,  la lluita de classes i facilitar-les a tenir una visió construïda des de les categories de totalitat i de conflicte que caracteritza el saber que varen fundar Arcelin, Ras Babiker, Kemit Kahreba. Es una formació sinó pràctic i militant, afrocentrat és per a gent molt, molt clara, responsable i comprometida amb la necessitat de continuar la militància i defensas orgàniques del procés històric comunitari per la reparació negra per el colonialisme, Apartheid, esclavitut i ara inmigracions. Gent amb la formació i la maduresa política necesaria. 

Els objectius de seminari són: 
reunió comisió de Reparació al parlamnet de Catalunya 2013

0.- Honrar i donar continuïtat a la gesta memòria de Arcelin
1.- Donar continuïtat a lluites decoloniales, antiracistes que des de 1990 (mes de 3 dècades) amb la lluita de Arcelin que hem vingut fent a Barcelona i altres parts d'Espanya.
2.- Preparar i animar els nous grups d'activistes afrodescendietes a tenir una participació activa i posar en marxa (més enllà de facebook) accions practiques per la reparació negra a la ciutat.
3.- Superar la decolonialidad teòrica i organitzar els quadres i voluntaris per l'èxit de la marxa per a plaça Arcelin.
4.- Omplir els enormes buits d'interpretacion conceptuals dels enormes col·lectius afros, institucions i ONG en relació a la lluita decolonial en temes com Racisme, supremacia blanca, eurocentrisme, decolonialidad, Arcelin, Negre de Banyoles, concepte de Comunitats Negres, acció afirmativa, decret Suarez, marcs legilativos PNL 2010, memòria, Esclavitud Holocaust Negre, colonialisme, Durban 2001

El seminari de 5 hores serà impartit per Abuy Nfubea i Dj Moula SasEbwera, tots dos professors de la www.malcolmgarveyuniversity.com i
 membres del patronat de la Fundació Vida Grup ecològic verd, memebers del comite espanyol del deceni afrodescendts ONU 2014-2024 i alts representants amb Estatus Consultatiu Especial del Consell Econòmic i Social de ONG ONU (ECOSOC).

La funció d’aquesta nova seminari de formació és  política. Busca elevar el nivell de consciència del moviment negre perquè siguem capaços d'aportar propostes i oferir solucions per que aquest procés acabi reixint basada en la contrucció d'un contrapoder popular cimaron. Per tan  és la de  aportar propostes al moviment de reparació negra des d’una perspectiva panafricanista, cimarro i afrocentrat, defensant sempre el punt de vista garveyista i aprofundint en aquelles lluites o anàlisi on considerem necessari d’intervenir como la platza Arcelin.   Però alhora som encara més conscients que la formació de quadros al moviment negro es inevitable i que ara més que mai la nostra comunitat necessita d’una process revolucionario  inserida en un nou Moviment Negro, la construcció del qual ara es veu almenys possible. 

Rebeu una càlida salutació i una fort abraçada revolucionaria

Uhuru!
Amandla Ngwetu!
Visca Arcelin!

 Maaba Nguema
Moviment Panafricanista foja Barcelona

Lloc:  Llibreria la Canibal  Carrer de Nàpols, 314,  Barcelona 
inscripció contacte : 0034 688243967 Grand Cast pte de FOJA

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte