Ir al contenido principal

COMUNICADO FOJA-Barcelona

COMUNICADO  
Davant les jornades afrodescendents de 
Jardins d'Emma de Barcelona 

FOJA- Organització juvenil del Moviment Panafricanista Garveyista Cimarron 
(IV Internacional)


Uhuru Afrika tv Barcelona

Des FOJA Organització juvenil del moviment panafricanista garveyista cimarron, volem felicitar a tots i totes aquells i aquelles que van fer possible aquesta jornada Afrodescendencia a Barcelona el dia 10 que com van dir els organitzadors ve per quedar-se i consolidar-se. volem agrair als organitzadors per convidar-nos (sense por) al debat i ressaltar l'esforç que han realitzat per organitzar aquests dies ja que com deia Kemit Kahreba y Marcus Garvey: We must organize !!!

El racisme institucional ataca i destrueix les nostres bases polítiques, somnis i ens sumi al afropessimisme i la derrota col·lectiva. Però això no és nou per a nosaltres, sempre va ser així en temps de Arcelin, Ras Babi, Abuy Nfubea, germá Rufi, Kahreba etc ...Davant ells els reptes que tenim és unir-se i derrotar el racisme com ja van fer al 1988 a Sudafrica quan la camandante i excelentisima Dra Winnie Mandikezela- Mandela, va unir a la joventut oprimidad i va derrotar la maquinària opressora, racista i feixista de l'Apartheid. L'objectiu de conformar un discurs clar antiracista afrocentrado i afirmatiu que es correspongui amb el que la reorientació estratègica comunitària ens exigeix. Ara, la nostra tasca consisteix a definir amb detall tant el discurs com la fase política i implementar l'estratègia, i proposar les claus i l'agenda per impulsar el nou cicle mobilitzador afro a Barcelona que va començar, la recollida de signatures per la estaua de Arcelin i va seguir  durant la nostra convenció estatal 2015 Sense dones no hi ha reparacio, Leganes,  amb la conferència de Kemi Seba en amb motiu del diada nacional de liberació africana a Barcelona 2016.

Alli vam posar 4 grans acords. El 1r ratificar el projecte estratègic del credo panafricanista; el 2n defineix l'essència de l'estratègia com comunitària de base i no com fashion elit: aconseguir que la reparació negra PNL 2010 es converteixi en aspiració majoritària de la Comunitat negra -recuperació de Arcelin i de l'espai polític negre-; el 3r proporciona les claus del procés antirasista que volem desenvolupar juntament amb els agents socials afros, situant dins d'aquest procés la via per superar les conseqüències del racisme i tancar el CIES; i el quart estableix els principals criteris organitzatius a seguir per poder respondre a tot això i les característiques de la nova cultura cimarrona de lluita Antiracista que tant necessitem aqui a Barcelona. És al conjunt del movimeint negre a qui correspon construir sobre aquests fonaments.

 Com un actor més del movimient negre de Barcelona- el repte de FOJA en aquesta fase històrica, és guanyar acumulació de forces des de la pròpia comunitat negra. Això exigeix ​​que les organitzacions negres i les aliades, siguem responsables treballem (cadascú des del seu espai) per mobilitzar més enllà de facebook i convocar a la nostra gent afro especialment als joves i així aconseguir sumar àmplies majories entre la comunitat negra. No hem de repetir estratègies ineficaces, que dispersen reforcen objectivament la posició de l'eurocentrisme i l'oportunisme Tio Tom, en perjudici de la derrota del racisme i el triomf del paradigma panafricanista. Per aixo FOJA vol manifestar la seva total disposició per donar continuïtat al procés d'Unitat d'acció afrocentrada, i com sempre hem fet treballarà sense descans fins obtenir-lo. El treball d'organitzacions com a mares blanques contra el racisme i altres, així com actes com aquestes jornades, és fonamental per a l'acumulació. Des de la responsabilitat de mobilitzar la nostra gent i acudir als actes, com a mesura de formació i educació amb el compromís polític negre. Ja que una ciutat com Barcelona de més de 500 mil negres, no pot estar al marge d'actes com aquest. 

La nostra legitimitat com organizacion  negres no recau en la critica contra el Kilombo, ni en catarsi a youtube o bellesa afro, sinó en la capacitat que tinguem de sumar a la nostra gent al voltant del projecte de lluita. En aquest context, jornades com les de dissabte han de servir per renovar el nostre compromís amb el procés històric de la comunitat negra i no amb els jipis, que si bé són aliats estratègics, no constitueixen la base social sobre la qual ha de pivotar la centralitat estratègica de acumulació cimarrona. Considerem un repte estratègic reforçar i reconstruir el panafricanisme des de la diversitat, social, ideologies, treball però és imprescindible aprofundir en la trobada, Poder Negre per al canvi polític i social. És hora de deixar les estratègies ineficaces, per poder respondre adequadament al racisme institucional i la negrofobia que es tradueix en l'empobriment, explotacion, sexisme, misèria i alienació de la joventut afrocatalana. Hem de buscar nous aliats reals que donin solució afrocentrada a la nostra problemàtica, al marge del que pensin aquells que diarante 30 anys han disposat gratuïtament del capital polític de la comunitat negra sense aportar solucions al conflcite de la subordinació negra i el neocolonialisme institucional català. Aqui cobra vital importància projectes com l'associació antiracistes de mares blanques amb fills negres, afrofeminas o la asamblea radicalmente antiracista del pasat maig i altre nous projectes de lluita decolonial a Barcelona.

 Avui , la joventut negra existeix dels professionals negres, un llenguatge clar de confrontació amb el racisme, la negrofobia, la supremacia i el privilegi blanc, i no llenguatges abstarctos confusos i sense rigor. Per tant aquells sectors mediàtics, celebrities que fan servir la causa negra per sortir de l'armari, davant els atacs racistes o per als seus projectes professionals, i reben la nostra solidaritat no poden assumir una equidistància i intengiblidad en aquest nou temps d'unitat afro i han de ser part de la solució i demostrar la seva capacitat de mobilitzar a l'comunitat afro. És a dir, en als xarxes defensar. 

FOJA fa un cridaner al conjunt del moviment negre a Barcelona a canviar aquesta actitud i això passa per tenir clar qui és l'enemic i posar en marxa les estratègies que reforcen les posicions polítiques de la PNL 2010 i la campanya de Arcelin. Des Foja animar els organitzadors a seguir amb el mateix ímpetu millorant la unitat d'acció (no de discussió) i sobretot la convocatòria afro. Per homenatjant a un dels fills predilectes de la comunitat negra a Barcelona i el referent màxim del cimarronaje a la resta de l'Estat espanyol, Dr Arcelin, amb motiu del seu 80 aniversari. .https : //reparacionafricana.blogspot.com.es/.../homenaje-arcel...

Per això FOJA llança una invitació a tots sense excepcions - ningú sobra, tots som necessaris artistes, esportistes, ong, actors- reafirmant-se en els seus objectius i renovant-se per afrontar els reptes actuals de la comunitat negra

Uhuru !!! visca Arcelin !!

Barcelona 12 juny 2017

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

MANIFIESTO POR LA REPARACIÓN

MANIFIESTO PANAFRICANO 2006 POR LA REPARACIÓN, LA DEMOCRACIA Y EL FIN DEL GENOCIDIO EN ÁFRICA MADRID 25 MAYO DÍA INTERNACIONAL DE ÁFRICA Como acordó la ONU en la conferencia de Durban Sudafrica 2001, la globalización económica y el racismo tienen su origen en el tráfico y comercio de esclavos, la colonización y la discriminación de los migrantes. El comercio de Esclavos destruyó la economía africana y la reemplazó por una exótica que alimenta y enriquece a Europa a costa del sufrimiento de 800 millones de africanos. Regiones enteras, fueron arrasadas, y sus habitantes secuestrados y deportados a América. Como resultado África fue transformada en un coto de caza humana, siendo privada de campesinos, científicos, médicos, artesanos, educadores, empresarios, líderes políticos y religiosos, poetas, filósofos, músicos, en definitiva todos los elementos humanos necesarios para el progreso socioeconómico. Algunos dirigentes, erróneamente, creyeron que podían escapar del holocausto, colaborand