martes, 6 de enero de 2009

POSPONED WORLD PAN-AFRIKAN CONVENTION IN BOLIVIA



1st WORLD PANAFRICAN CONVENTION POSTPONED

1st WORLD CONVENTION
OF PAN-AFRIKANIST MOVEMENT IN AMERICA & CARIBE FROM MARCUS GARVEY TO OBAMA TROUGH DURBAN





LLAMAMIENTO

Por la Proclama Universal del Decenio de la Comunidades Negras 2009 / 2019.

NO SOMOS LA EXCUSA.
Somos la razón de ser de la existencia y la vida en una tierra que también es nuestra
Zumbi de los Palmares 1696

Brother and Sister:

Somos 151 millones africanos que hablamos castellano. Somos un pueblo forzado a dispersarse por todo el mundo, el cual lucha en forma separada, objetivamente hablando, tratando de resolver la misma contradicción fundamental que es la esclavitud, eurocentrismo, racismo colonialismo e inmigración. L@s africanos estamos en todas partes (Chincha-Perú, Chocó -Colombia, Esmeraldas - Ecuador, Bahia-Brasil, Guinea Ecuatorial, Uruguay, España, Jamaica, Cuba, Venezuela, Paraguay, Amadora-Portugal, EEUU, Arica Chile, Argentina, Yungas-Bolivia) . Como confirmo Nkrumah nuestra lucha no es aislada, sino parte de la revolución negra mundial donde los africanos estamos explotados, alienados y donde la lucha de liberación negra se este librando en contra del neocolonialismo.

Plantados delante del siglo XXI las nuevas generaciones de africanosdescendientes debemos preguntarnos ¿cuál es nuestro papel, el de las elites negras, líderes, activistas, intelectuales, profesionales, empleados, empresarios, artistas, ONG, deportistas, organismos nacionales e internacionales de Desarrollo, Progreso y Bienestar, Derechos Humanos, Civiles y Sociales frente a los retos globales de este nuevo siglo?.

El paradigma que supone a eruditos políticos en un contexto democrático participativo y representativo para la mejora de las transformaciones sociales y ambientales, interpretar las aspiraciones de las nuevas generaciones negras, no es otro que el de merecer para sí el bienestar de desarrollo humano acorde a sus realidades sociales actuales.

Urge reconfigurar la cosmovisión y ampliar el ángulo visual para valorar el impacto de acciones nefastas que determinan en un mundo globalizado y neoliberal, la creciente criminilización, la eliminación sistemática y estructural de la infancia, mujer y juventud africana, la transnacionalización de la guerra, enfermedad, analfabetismo, pobreza, marginalidad e invisibilidad que repercute en territorios donde habita la comunidad negra y las minorías étnicas evidenciados en el devenir histórico en los siglos XIX, XX.

Urge a las nuevas generaciones de líderes y activistas, aspirar a políticas de igualdad, equidad y justicia social. Urge a los gobiernos dotarles de la capacidad necesaria para superar la exclusión a la cual estamos encadenados. Urge a la comunidad negra dejar de lado teorías impuestas de inferioridad (TIO TOM) negación y visionar la construcción de un movimiento dotado de una cosmovisión e identidad autóctona, afrocenstrada y panafricanista. Salir airosos en unidad del abstracismo, superar los obstáculos impuestos y asumir el reto de enfrentarnos al diseño coherente de alternativas de futuro que preserven nuestra existencia y garanticen el acceso a bienes naturales al servicio de la humanidad entera.

Reflexionar y preguntarnos a dónde queremos llegar. Comprender si este avance social de nuevas generaciones negras acordes al desarrollo y progreso humano, aún esta subordinado al poder hegemónico y capitalista dominante en Estados Democráticos con la imposición solapada de políticas excluyentes que impiden consolidar las aspiraciones del pueblo africanos y los pueblos autóctonos de las Américas y el Caribe. Reflexionar acerca de la desnaturalización y niveles agudos de implicancia de la complicidad de las elites y el vació del liderazgo negro e indígena frente al poder político e ideológico, los organismos internacionales, las multinacionales, las Iglesia y las macro ONGs a las cuales hemos cedido nuestras voces desde la intimidación al tráfico de influencias y el tráfico de la miseria.

El beneplácito personal y el prestigio que connotan en silencio plausible frente a las masacres y las guerras "que tienen repercusión internacional en función de la colectividad social de la que se trate". La incidencia de la corrupción de supuestos artífices de cambio que legitiman la vulnerabilidad de nuestras gentes y la indiferencia frente a los derechos colectivos. La meritocracia, la asimilación, el conformismo, la mendicidad, la arrogancia y el prestigio de una generación de profesionales negros e indígenas que rápidamente olvidan sus orígenes y están al servicio del aniquilador salvaje.

Buscamos libertad, la democracia. y reparación por siglos de esclavitud colonialismo Por ello hoy, asistimos como nueva generación de líderes negr@s que siguiendo el ejemplo del Tawantinsuyo y del movimiento indigenista asumimos nuestra responsabilidad para recuperar justicia y la dignidad usurpada.

Solo desde esta reflexión autocrítica pero constructiva, afirmativa y afropostiva, podemos determinar la conflagración, completar el puzzle que conforman las piezas del engranaje. Tener como resultante conocer e identificar la conspiración universal que existe en corresponsabilidad entre los distintos sectores culturales, políticos, económicos, sociales, ambientales, organismos nacionales e internacionales, iglesias, ideologías absorbentes y fagocitarías que proyectan canalizar y reconducir nuestros anhelos. Y así consolidar la eliminación e invisibilidad afrikana en Aba-Yala que pervive enfrentada a la bipolaridad del poder hegemónico, la globalización, el neoliberalismo, la seguridad democrática, el imperio de la Ley, la seguridad Democrática, la falta de oportunidades, la invisibilidad y la negación de su existencia, aún muy a pesar de la esclavitud, el genocidio y Maafa holocausto negro que sobrevive en el subconsciente colectivo de nuestra humanidad.

En el año 2009, se cumplen 8 años de la conferencia mundial contra el racismo de Durban Sudáfrica 2001 pero también es el año en que Barak Obama primer presidente africanosdescendiente de EEUU toma posesión: debemos recordar a las bases, que durante generaciones lucharon para ello. Cimarrones como Zumbi, Bonkos Biohos, Bayano, Negro Miguel Padmore, Bookoman, Rosa Park, Malcolm X, Makendal Toussaint L’Ouverture, Simón Kimbangu, Angela Davis, Kwame Toure , Du Bois y Marcus Garvey esta convención invita (académicos, activistas, Periodistas, intelectuales, gobiernos, mujeres, jovenes y estudiantes ,ONG )a reunirnos en la magnifica y acogedora ciudad de La Paz-Bolivia del 1-3 Mayo and take a Pan-Africanist World declaration.

This convention its historical because will give new orientation to our movement in terms of Reparation and social justice at the same time sow Pan-African solidarity with the indigenous Movement and bolivian democracy process. Its our challenge and we are the maroons of the XXI century and reparation its our responsability and Pan-Africanist is the key .Es un llamamiento a quienes nunca han perdido la fe pero sobre todo a quienes creen que los africanos tenemos la responsabilidad y somos los capaces de construir un mejor futuro de justicia para las generaciones futuras no solo para los africanodescendientes sino para toda la humanidad.

Red Panafricanista de las Americas y el Caribe,Europa y Africa
CADIC Bolivia
Fundacion Vida Grupo Ecologico Verde
Federacion panafricanista de España

ACOMODATION
HOTEL PRESIDENTE http://www.hotelpresidente-bo.com *****

GENERAL PROGRAM

MORRNING


09:00 - 9:30 Registration
09:30 - 10:30

ACT OF INAUGURATION

Government of Bolivia
Parliament of black America
SEGIB secretary general Iberoamerican
Andean Commission
European Union External Relations
OAS Organization of Iberoamerican States
INADI Argentina
UNICEF
Comunidade two countries of CPLP Língua Portuguesa
Francophonie
Comonwelth
African Union
Ministry for Racial Equality Brasil
Vice African affairs Venezuela
Parliament Black U.S.
American cities against racism
Jewish Parliament of the Americas
UN High Commissioner for Human Rights
Indigenous University Tawantinsuyo Bolivia
ACP African, Caribbean, Pacific
Inter-American Development Bank
FTAA
NEPAD
ILO
OMT
WHO
WTO
AECI

10:30 to 11:00 coffee / tea / mate

11:00 to 11:45 Presentations by Experts
Politics: participatory and representative democracy

12:00 to 13:00 LUNCH

13:00 to 13:45 Presentations by Experts
Means: INFORMATION AND ACCESS TO NEW TECHNOLOGIES

14:00 to 14:45 Presentations by Experts
Safety: RULE OF LAW AND SECURITY FORCES

15:00 to 15:45 Presentations by Experts
Economy: DEVELOPMENT, PROGRESS AND GLOBALIZATION Neoliberalism

16:00 to 16:45 Presentations by Experts
Religion: CRED political ideology

17:00 Afro Cultural Festivities
19:00
Day 2/Mayo/2009

MORRNING
10:00 to 12:00 OFFICERS OF WORK

Education
Health and environment
Housing and work
Infrastructure and business
Human rights, civil and social
Women, children and youth
Vulnerable groups
• Gays, lesbians and transsexuals
• Mendigos and destitute
• Prisoners
• addicts and alcoholics
• Disabled
• Displaced Persons and Migrants
• Children's soldier ¬ African wars
• Domestic Service
• Underground economy-hawkers
• Agricultural workers, sea and cane cutters
• Urban Recyclers

12:00-13:00 Lunch Break

13:00 to 14:30 WORKING GROUP

14:30 to 15:00 Coffee Break

15:00 to 16:30 WORKING GROUP

16:30 to 18:00 Whole conclusions

Closing act

18:00-19:30 Reading of the Charter of La Paz (All participants)
19:30 to 20:00. Official closing of the Convention.
20:00 to 20:30 Delivery of certificates


Updated May 3

09:00 - 15:00 Agenda extra. Guided tour of the Yungas to Africans Communities with his majesty the king afrobolivians July Pinedo I

CALLPAPER: jayayaafrica@gmail.com
CALL:

Afroboliviano center of development and community initiative CADIC
Pan-Africanist Federation of black communities in spain
Life Foundation - Green-Ecological Group
Department of African & African American Studies Syracuse University
Indigenous University of Tawansinswyo Axlla Bolivia
Pan-African friendship and solidarity Committee with Bolivia
Bolivian goverment

COST

100 € 115 $

LOCATION

Plane Air from
London-La Paz Bolivia
Paris-La Paz Bolivia
Kingston Jamaica-La paz
New York-La Paz Bolivia
Malabo-Madrid-La Paz
London- La Paz Bolivia
Amsterdam- La Paz Bolivia
TelAviv -La Paz Bolivia
Sao Paulo Brasil- La Paz
Berlín-La Paz Bolivia
Wien- Austria–La Paz Bolivia
Acrra-Ghana-La Paz Bolivia
Paris-(France) La Paz Bolivia
Yaunde Camerun- La Paz Bolivia
Madrid-Spain- La Paz Bolivia

TRANSLATOR

English- Spanish
French-Spanish


CONDITIONS OF PARTICIPANTS

1.Target: Conditions of Participation and Attendance Policy
Actors of civil society organizations in the Africans and Blacks Communities in the Americas and the Caribbean and institutions of national and international agencies, private social development NGOs, human rights, natural resources and environment, political parties, unions, students and professionals, intellectuals, scholars, workers, artists, human rights activists, ethnic minorities and in general the whole population, human rights advocates, environmental organizations, cultural, sporting, religious, think tanks, universities and researchers.

1. Ability to self personal and organizational principle of the dignity of Africans identity, autonomy, Self-Determination and independence.

2. Corresponds to take on the individual participant and / or group lodging, meals and travel, also all costs associated with travel insurance and air transport or ground round trip from home to Bolivia.

3. It is for the participant to take responsibility for the management of processing visas and / or special permits required by the government of Bolivia.

4. It requires the people involved conduct that is appropriate to give to the other treatment required for itself, abide by the laws and legal, cultural and political institutions of the country Bolivia.

5. In all cases, the organizers of the event organizations operate independently under the principle of freedom of expression, Human Rights, Civil, Social and not an independent and impartial position to take advantage of or against ideologies or partisan ideas, religious or business interests. In all instances to define and identify us as an organization of civil society organizations in the Africans community of the international movement that intended their actions to the twinning between Pan-Africans and the Africanodescendants of the Diaspora in the world, the recovery of historical memory to Africans Repair of the Holocaust / genocide of the Africans victims of slavery and the global fight against harmful actions of denial and invisibility, institutional racism, segregation and exclusion of Blackphobia the Africans community and their descendants in the world.

6. As an international organization of the Pan African Movement and its partner organizations in Europe, Asia, Africa, the Americas and the Caribbean, we denounce the blatant complicity of the international organizations, entities and individuals who act for their own benefit on detriment of the social rights and of several groups in the Black community. These actions that show clearly the current state of marginalization, invisbilization and exclusion of our community in the world.

7. Call from the universal human rights with the emergence of new generations of men and women of the Africans community to provide the structural and systematic destruction suffered by Africans people in the world.

8. We believe that a generation of men and women architects of change who have been erected in overcoming their difficulties and are now part of the black elite (houses Negro), can not deny its origins, denatured and become normals, the plausible silence of their INDIFFERENCE as well as social subjects are not direct victims of rampant racism overlapped serving frozen in all areas of human development: cultural, political, social, economic, religious, judicial and media.Why Africans embasies silence when they kill a Black people, why they are so indiferents on inmigrants,reparation or refugie.? Why they attack Pan-Africans ORGANIZAtion? TALK ABOUT RACISM. We must questioned this kind of situation.

9. If the Black community stand up for, and dignify and respects our memory of our, will find in the new Africans intellectuals, the way forward to exit the cloistered in which survives. Black intellectuals must no to legitimated the impose theory.
10. We do not believe that Africans intellectuals and the young generation of leaders and activists who subverte the purpose of the current crisis in the Africans Community, to support both ideas that legitimize the tutelage-NEOCOLONIALIMS imposed, denial and invisibility, massacres, hunger and lack opportunities and sold as single claudication horizon of the Africans people with the servile attitude we adopt it capitalism, neoliberalism, globalization and religious somatiza and normalized our people under false assumptions of equality.

Africa and African Community worldwide is the continent tha more and more NGO has .BUT WHAT THEY DID? We must think for a new future of the Africans Community is betting on the ideas that match our while to look THIS OUR PAST. And where Africans people have full right to be concerning itself with voice visible.


MORE INFORMATION AND REGISTRATION OF PARTICIPANT IN GENERAL


COORDINACION

Latinoamérica y Caribe
jorge medina
CA.D.I.C. www.cadic.org.bo
- Calle Loayza, Edif. Mariscal de Ayacucho piso 12 Of. 1205 Telf/ fax. 591-2-2205396 • Casilla 9553. La Paz -Bolivia jorgemedina_bol@yahoo.com

Europa
Mbolo Etofili
Juguetería, 8 Local Taller C.P. 28037 – Madrid – España. Spain
Tel: (0034) 915212553 /0034696374330- 658.650.513 / 646.916.984 linkafroworld@gmail.com
panafricanos@gmail.com

Norteamerica
Dr Hourance Campbell
Syracuse University/Black Radical Congress
African American Studies and Political Science USA
Office:211 Sims Hall Phone:001443-9353
E-mail: hgcampbe@syr.edu

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