Ir al contenido principal

Entrevista Massise D. Albert Nova directora de comunicació i propaganda d' Movimient Panafricanista i FOJA Barcelona

Entrevista 


Massise D. Albert
     
Nova directora de comunicació i propaganda d' Movimient Panafricanista i FOJA Barcelona

"Leticia Rodríguez va ser qui em va reclutar per al Moviment i la causa panafricanista, potser perquè tenien un discurs  d'afirmació afropositiva que no es diluïa una cosa que jo buscava"


Liliana Nchama Ogsayefo 

LNO: Bon dia et faig una pregunta que a mi em van fer ¿Perquè t'has compromès amb el Movimient panafricanista?

MDA: Moltes garcies (Rialles) Sempre he lluitat a la recerca de la meva identitat amb vocació de compromís doncs, perquè estava a la recerca del meu lloc... i sentia pel que he de lluitar perquè em pertany lluitar. Òssia sento que tot negre especialment les dones podem i ho ha de fer, no de forma individual i abstracta quan comences a indagar sobre la història negra a les classes dels diumenges a la Malcolm Garvey university No només jo és una experiència col·lectiva descobreixes gent cimarrona. La bandera de Garvey i el seu significat em va atreure de seguida de fet la tinc demanada. La FOJA creen un ambient de festa


Una cosa és simpatitzar amb els negres i una altra mol diferent és militar

MDA: ( Rialles) Crec que la joventut i les dones negres podem i hem de liderar el moviment d'alliberament el panafricanisme i per això cal un compromís una mena de gent que s'implica i cal projectar la mort d'aquesta por neocolonial. Adona't que hem estat els negres socialitzada en la por un autoodi I això no es cura només xatejant a internet amb pantalles i so sinó amb compromís implica personal, el que fan els altres està bé, però el fonamental és el que tu fas per matar aquest I molt important algú hi deu haver més un voluntari que les persones parlen com a negres i Però parlant de mi no pots seguir parlant només d'estètica i criticant el racisme sense assumir un compromís amb l'avantguarda històrica que aquí a l'Estat espanyol h Catalunya és de la IV internacional garveyista panafricanista i els ensenyaments del Dr. Abuy Nfubea.

LNO: Què et va atreure d'aquest moviment i com vas connectar-hi qui et va reclutar?

Com et ge dit sentia que és la meva obligació perquè és la meva "obligació" ...no havia pogut assistir a la convenció 2023 per tema de feina. I jo estava en un grup de mares amb fills negres i em veia molt limitada perquè en aquest grup està prohibit parlar de política panafricanista si ho fas et fan fora connecteu amb el panafricanisme a través de la coordinadora de Moviment Panafricanista IV internacional, la camarada Leticia Rodríguez qui pujava al grup info de les activitats garveyistes (va ser ella em va reclutar), va posar un àudio al grup de dones afro i em va cridar molt l'atenció perquè parlava dels Panteres Negres, no a Califòrnia, sinó aquí a Barcelona, Madrid a Espanya als 90: Letizia em va parlar d'Abuy Nfubea i dels seus ensenyaments, vaig veure que el moviment estaven molt expandides a Llatinomerica i així, vaig començar com una militant de base assistint a les classe de formació

Com un negre que ha nascut a Barcelona i ha anat a la universitat o té 12 milers a les xarxes, no sap res dels Panteres Negres a Espanya?

(Rialles) Aquesta pregunta de Letizia em va fer pensar, jo no sóc fashion, crec en la revolució i resulta que porto una pantera negra tatuada des de fa 5 anys... així que això va ser una pujada que em va fer interessar-me. I vaig escoltar aquest àudio d'Uhuru Afrika tv i li vaig obrir per dir-li que em va encantar el que vaig escoltar el que em va impactar la forma tan afirmativa és a dir s'afirmaven, no es dissolien, sinó que a diferència d'altres hi ha un discurs que porta que és polític i fuig Aquí em vaig adonar que els panafricanistes de FOJA no eren negres normals. Jo havia escoltat els panafricanistes a través de la Uhuru Afrika TV però em preguntava perquè mai no se'ls convidava a les activitats que aqui a Barcelona, es realitzen amb col·lectius afros.(Rialles) vaig descobrir que pensàveu com jo en moltes coses que coincidia amb el credo panafricanista. Que en altres negres no veia i em xocava molt. Com podia ser tan diferent? Ara m'adono de com he viscut molt equivocada i el que em queda per aprendre de la nostra història.

¿Quina és la ideologia panafricanista o quins són els seus principis?

Resolució sorgida del procés Omowale: reflexió de 75 organitzacions negres de base a Espanya (1998-1999) convocada pel Partit Panteres Negres. El credo va ser ratificat durant el congrés d'unificació entre Partit Panteres Negres PPN-EFA Escola de Filosofia Africana a Barcelona. El 20o3 durant el Congrés fundacional de la Federació Panafricanista a UCM, es va assumir com a base de doctrina ideològica de la IV internacional garveyista Panafricanista Cimarrón Rastafari. El 2019 va ser actualitzat durant el VI congrés del Moviment Panafricanista de Saragossa. Les bases ideològiques són el document anomenat credo panafricanista que cal estudiar en aquests 15 punts es resumeix tot. El primer punt fonamental defineix la nostra identitat que som o que volem ser: Tots els negres som africans. Som un poble forçat a dispersar-se per tot el món, el qual lluita de forma separada, objectivament parlant, tractant de resoldre la mateixa contradicció fonamental que és: l'esclavatge, l'eurocentrisme, l'Apartheid, el colonialisme i la immigració. Els africans estem a tot arreu. La nostra lluita no és aïllada, sinó part de la revolució negra mundial on els africans estem explotats, i on la lluita d'alliberament negre s'està lliurant contra el neocolonialisme domèstic.

¿Com funciona l'organització a Barcelona, quina és la teva responsabilitat o junta?

 Hi ha una assamblea i una junta directiva local part del secretariado estatal i de la corrent mundial IV internacional Garveyista que lidera la Letizia Rodriguez. La junta directiva local aquí a Barcelona  amb el nostre líder Castro Nguema que és el president a tota Catalunya, i que va succeir el gran Khareba qui abans havia succeït Julio Sankofa o germana Rufi.  la FOJA es la secció jovenil cuyo responsable es Ruperto. També hi ha el departament de formació o la universitat malcolm garvey que tots els diumenges imparteix el curs de formació de quadres panafricanista de base amb el professor Fidel Juez

¿Què són les jornades Dr Arcelin i quin és el seu objectiu  i posats a preguntar quina relació té amb Marcus Garvey? rialles?

És el procés del construcció de la memoria historica i consciència negra a Barcelona. Ho celebrem cada any des de  1993, el Moviment Panafricanista de Barcelona i l'organització juvenil FOJA ( Quarta Internacional) convoquen aquestes jornades de consciència negra en commemoració a l'aniversari de l'assalt a l'ambaixada de sud-africana a Granvia Madrid, acte històric que dóna lloc a la fundació del partit els Panteres Negres a Espanya 1984-2024 organització i política de la qual el Moviment Panafricanista som hereva i continuadora a l'Estat espanyol i al món iberoamericà. És a dir el corrent iv internacional garveyista cimarron. Aquest any aquesta és la unitat temàtica Creiem que és molt important per a la salut mental dels joves afrocatalans, els néts d'Irene Yamba, Abaga Edu, Obam Miko, Jose Luis Nvumba, Ras Babiker, Kareba, Lucre i Nguema i altres herois, que coneguin quin ha estat el veritable procés de construcció de la Negritud, la consciència negra i la comunitat Negra a Catalunya-Espanya: és a dir qui són els veritables protagonistes així com la història del procés de construcció de l'actual consciència negra així com la presència de els negres a les institucions. Sabem per ensenyances de Malcolm x que; quan l'amo insisteix a imposar-nos falsos referents refinats promovent sistemàticament a la plantació la narrativa política i cultural decadent a certs esclaus ensinistrats, els cimarrons hem de desconfiar tant del discurs com del Tio Tom. 40 anys després, El paper dels panafricanistes continua sent avantguarda, no abandonar les nostres senyes d'identitat. la utilitat del moviment panafricanista continua sent defensar el projecte d'Arcelin i Winnie Mandela, un projecte alternatiu al projecte del neocolonialisme alternatiu: Ni franc ni cefa africa s'aixeca. Aglutinés a totes aquestes africanes que des de sempre tenim un projecte que tingui una funció social i no és altre que confrontar el poder blanc en cares negres, aquest nostre paper i espai és aixecar la consciència de la població negra. Per això contarem amb dues dels nostres historics referències intel·lectuals que han estat determinants perquè germinés la bandera de Marcus Garvey a Catalunya i la resta de l'Estat espanyol. L'honorable Dr Abuy Nfubea, és la seva joventut va ser el fundador dels panteres Negres, recolli l'estendard és l'actual referent intel·lectual i doctrinal del panafricanisme al mon hispa a iberoamerica i qui ens ha donat un discurs d'esparança que no és folklòric al poble negre. L'excel·lentíssim sr Don Marcelino Bondjale veterà de l'associació maleva qui va inspirar amb la seva heroica determinació la generació hip-hop de FOJA que va combatre amb valentia i heroisme a Barcelona i va derrotar el terrorisme racista, i l'elit tio tom local.Aquesta és la causa que avui tinguem dones i homes negres als partits polítics, sindicats o universitat i institucions de Catalunya i Espanya. Un poble que desconeix la seva història, tard o d'hora torna a l'esclavatge.

Alguns diuen que l'esclavatge acabat i que els negres hem de deixar de queixar-nos

(rialles) fes una volta pels carrers i veuràs els esclaus . Nosaltres el Moviment Panafricanista creiem en l'autogestió i la dignitat i no acceptem com a vàlid que siguem eternament manters, anem més enllà i que aquesta gent joves negres estiguin recollint ferralla per Barcelona, mentre els joves blancs de la mateixa edat gaudeixen d'oportunitats de treball viatjar sensa visa, aquest no és un futur de dignitat que volem per als nostres fills


Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el Sr. Gori Molub

Acto 32º Aniversario de la Fundacion del Movimiento Panafricanista de España 1986-2016

32º Aniversario de la Fundación del Movimiento Panafricanista de España 1986-2017 PREFACIO Acabar con el Mto. negro -cimarrón - ha sido un objetivo de todos los gobiernos anteriores y posteriores a la democracia en España. Sin embargo, tras 40 años  el MPE,  es hoy la única organización Negra activa en España, nacida en Madrid durante la transición. La verdadera razón de que el Mto. Negro siga  subsistiendo, no esta en su gran cobertura social, sino en su estrategia política, con sus raíces en la experiencia afro de los 70-80.   El  Movimiento-Panafricanista es un espacio  político sociocultural cuya filosofía  se dedica a la búsqueda de la agencia africana-en todas las áreas y sectores de la sociedad. E termino panafricanista   se usa para hacer referencia a los partidos u organizaciones de ideología nacionalista revolucionario negra de la línea garveyistas y afrocentrada, que a su vez son de cimarrones o revolucionarios, sea en forma de comunismo, socialismo o socia

Editorial Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas. Síntesis del revisionismo lingüístico de la élite negra Mbolo Etofili

  Crisis de la élite negra # 34 Editorial    Dime como hablas y te diré quien eres, qué defiendes y a quien representas.                              Síntesis del  revisionismo lingüístico de la élite negra                          Mbolo Etofili "La negra Mati llegó de "United States" con su vídeo cómico con mucha dinga y mandinga de la nación puertorriqueña y valor educativo para las víctimas del profundo complejo de inferioridad lingüística. ️ L as tendencias hegemónicas de la modernidad llevan a las elites negras del mundo  contemporáneo a homologar un lenguaje falso y falseado con el que en ultima instancia pretenden someter el Garveyismo. Es un lenguaje por tanto una lógica profundamente colonial que les aleja del palenque, de Haití y por tanto de Africa. Fanon fue muy claro en esto. Solo venceremos si identificamos estos discursos que pretenden imponerse en nuestras familias y comunidades negras.   Solo venceremos esta batalla de las ideas por la narrativa, reinte