Ir al contenido principal

AGOSTO NEGRO BARCELONA

CICLE CIMARRONAJE GRUP DE TREBALL

 Conferencies i cine JULIOL-AGOST 

Reflexió des de la unitat tematica cimarron:
Com aprendre a pensar i ser negre

Horari dissabte 18: 00h -20: 30h  


PRESENTACIÓ

Aquest estiu en el marc del decenni afrodescendent, la festivitat del natalici de Marcus Garvey, en commemoració a Buckman Duti i la convenció de Boix Caiman de 1779. Fundació Vida Grup Ecològic Verd ECOSC i FOJA Barcelona, ​​en col·laboració amb la www.malcolmgarveyuniversity.com i la llibreria la panafricana (on podran adquirir els textos recomanats), organitzen un cicle de conferències i cinefòrum comunitari des del Panafricanismo. En aquest cicle està destinat a la generació reggeton, la joventut de segona generació i fills d'immigrants. També a gent que està farta del fashion i vol comprometre comunitàriament amb la lluita d'alliberament Negra des de la afrocentricidad, garveyismo cimarrón. Hi intervindran joves, activistes, líders comunitaris, pensadors, especialistes i militants els qui a més d'analitzar el que significa panafricanisme per a la generació Hip-Hop, història, pensament, política, economia, art i cultura. L'objectiu és afirmar, enfortir ideològica i orgànicament. La proposta s'adreça a  la joventut afro, el pensament és part de la contrucció d'un contrapoder popular que esperoni la construcció comunitària. Davant d'1 espai afro que ha quedat erm a conseqüencia de la fugida cap al "fashion" de Totes els opcions que asseguraven ocupar-ho, el panafricanisme de combat te l'opció de recuperar-ho, sempre hi quan sabem estar a l 'Alçada que els circumstàncies requereixen.Després de la conquesta de PNL 2010, el panafricanisme va tocar fons, d'una banda el cicle busca frenar el procés actual de negacio iniciat amb el 15-M i caratcterizat per l'assimilació, folklorisme i despolitització del conflicte i les lluites negres. El cicle vol tornar l'herència combativitat al moviment juvenil negre. On hi ha un abisme generacional entre unes organitzacions d'internet amb un discurs molt inofensiu però que el sistema tolera i fomenta, presentant-les com teòricament referents, buidades de militants i mancades d'una estratègia pròpia.  Aquesta cicle arriva a un moment caracteriztzat per el desafiament del racisme institucional de partits feixistes com VOX, per tant la funció del cicle es:
ajudar humilment a derrotar el afropessimisme elevant la consciència i compromís i empoderament economic, recuperant la identitat col·lectiva política de la comunitat negra de la PNL 2010.
Frenar l'acostament hegemònic possibilista fashion del Tio Tom.
Elevar la voluntat de revulsiu que exigeix ​​el decenni Afro ECOSOC i la gesta d'Alfons Arcelin
Renovar l'organització, l'espai, imaginari i paradigma afrocentrat de Barcelona.
Preparar el congrés Panafricanista de Novembre.

PROGRAMA

1. SESSIÓ DISSABTE 27 JULIOL

La afroeconomía comunitarisme els diners a la Comunitat Negra: Juan Ondo - Marius Makon - Cast Nguema

2. SESSIÓ DISSABTE 3 AGOST

Colòmbia un genocidi africà pacífic: Luis Alberto Alarcón

3. SESSIÓ DISSABTE 10 AGOST

 L'evolució i lluita Pa Africanista Brasil, Equador i Mèxic: Leone Uhuru - Hamilton Borges - Dario

4. SESSIÓ DISSABTE 17 AGOST

Winnie Mandela: el panafricanisme com front de lluita: Mba Bee Baldw Lumumba

5. SESSIÓ DISSABTE 4 AGOST

Garveyisme:
 La importància unitat i reparació negra i apropiació cultural: Jorge Ragna Abuy Nfubea

6. SESSIÓ DISSABTE 31 AGOST

Cinema: Toussaint revolució d'Haití

8. SESSIÓ DISSABTE 6 SEP

Cinema: Lumumba


Coordina: Juan Ondo

Fundación Vida Grupo Ecológico Verde-ECOSOC
www.malcolmgarveyuniversity.com
FOJA- Mto Panafricanista
La librería Lapanafricana.com

Comentarios

Entradas populares de este blog

LAS DIFERENTES POSTURAS SOBRE LA INDEPENDENCIA Y SEPARACIÓN DE GUINEA ECUATORIAL 1966

Texto editado por: Esasom Mba Bikie Nosotros el pueblo de Guinea Ecuatorial, no consideramos nuestro país pequeño, por eso decimos GRAN PAÍS. Aunque solo hubiera un hombre y una mujer en este país, para nosotros es EL GRAN PAÍS,  DEL GRAN PUEBLO DE LA GUINEA ECUATORIAL. Los guineanos aunque estemos solos, decimos que somos grandes. Por Francisco Macias Nguema Biyogo    VIERNES DÍA 19 DE AGOSTO DE 1966 Don ENRIQUE GORI MOLUBELA (Postura del Presidente de la Asamblea ante la INDEPENDENCIA DE Guinea Ecuatorial) Don Enrique Gori Molubela El 19 de agosto de 1966, día de su llegada, el Subcomité hizo una visita al Presidente de la Asamblea General, Don Enrique Gori Molubela. Asistieron a la reunión algunos otros miembros de la Asamblea. En una declaración de bienvenida, el Sr. Gori Molubela informó al Subcomité de que la totalidad del pueblo de Guinea Ecuatorial deseaba que el Territorio obtuviese la independencia. El problema residía en cómo y cuándo. Por su parte, el ...

Ni desilusión ni ruptura: Francia se equivoca, pero la lucha afro no se detiene *Einstein Dional Castillo

  Ni desilusión ni ruptura: Francia se equivoca, pero la lucha afro no se detiene * Einstein Dional Castillo                                                                      " Ella incomodó.                                           Incomodó porque representa todo lo  que este sistema odia: ser mujer, negra, pobre, rebelde." Como negro colombiano, panafricanista y como alguien que desde siempre he estado en las calles, en los procesos comunitarios, en las luchas de mi pueblo, no puedo quedarme callado mientras todo el mundo habla de lo que hizo o dejó de hacer Francia Márquez.  Sí, hay un grupo pequeño que la rodea que dice que ella no ha hecho nada mal. Pero para muchos de nosotros, negr...

Congreso Panafricanista de América Latina Cali Colombia 9-10 Agosto 2025 Universidad del Valle campus Meléndez

"Levántate poderosa raza y podrás conseguir todo lo que te propongas "                 Marcus Garvey  CONGRESO PANAFRICANISTA de América Latina Iberofonía   Encuentro politico de la hispanidad Negra                                          Pan-Africanist Congress of Latín America's Iberophony Meeting of garveyist Hispanics             C ali Colombia   9-10 Agosto 2025 Universidad del Valle C ampus Meléndez          LLAMAMIENTO y  CONTEXTO HISTORICO   / ¿DE DONDE VENIMOS Y QUIENES SOMOS?  "Un pueblo que desconoce su historia, proceso, pasado, es cómo un árbol sin raices: regresa a la esclavitud "                                            ...